Opinión

José Solla: ‘Inés-Palmira’, ‘Macroescultura’, villa de Bueu

Isaac Otero | 14 de agosto de 2017

Tengo ante mis ojos ‘José Solla, Inés-Palmira. Macroescultura”, obra editada por el ‘Concello’ de Bueu y la Diputación de Pontevedra en 2015, que refleja el acto de inauguración del monumento artístico que tuvo lugar en esta bella y turística villa marinera de Bueu, provincia de Pontevedra, en la céntrica ‘Praza Massó’. “A través do medio millar de gravados distribuidos en dúas pezas que componen a macroescultura, ‘Inés-Palmira’, que hoxe loce na ‘Praza Massó’ de Bueu, José Solla consegue realizar un verdadeiro canto a liberdade, ao amor e á naturaza, na que representa, empreñando un humor inteligente, o modo de vida da comarca do Morrazo”, escribe Carmela Silva Rego, presidenta de la Diputación de Pontevedra dentro del ‘Saúda’, proemio de este libro –sencillo formato tabloide– límpidamente presentado e ilustrado.

Por otra parte, he aquí las palabras del ‘Saúda’ realizado por el alcalde de Bueu: “No pasado ano 2015 inauguramos unha escultura con máis de 500 gravados dun artista da talle internacional como é José Solla, pero tamén moi apegado e querido Bueu. O local unido co internacional na nosa vila, pola que el sente tanto cariño e apego e que nós tamén sentimos tanto pola súa persoa com pola súa obra”. El alcalde de Bueu tampoco olvida cómo la relación de la villa con este artista viene de lejos, y por eso en 2012 decidieron darle el nombre de ‘José Solla’ al paseo de la playa Agrelo-Portomaior: “Por esas datas obsequiounos ao Concello de Bueu un cadro pintado ao óleo co título de ‘Porta da aldea’. Hoxe, tres anos despois, volve ofrecernos estes espléndidos gravados”.

“Agradezo tamén á ‘Escola de Canteiros’ da Deputación de Pontevedra por trasladar estes gravados á pedra da mellor forma posible –así finalizaba la intervención de Félix Juncal Novas, alcalde de Bueu–. Non podemos esquecer o labor que desempeñou Begoña Estévez, a anterior deputada de Cultura, coa coordinación das nosas xestións necesarias para que esta obra se comezase e o seu proceso de traslado á pedra”. El gran artista José Solla en sus palabras de introducción expresó: “Estamos en setembro ao abrigo dun morno sol que baña placidamente a paisaxe e a ‘Praza Massó’”. Un texto firmado por él en ‘outubro, 2015”.

A modo de esculto-pinturas grabadas en la nobilísima piedra bien labrada de granito gallego, vamos ‘leyendo’ las reproducciones que componen este maravilloso mundo ‘muralísticio’: ‘Frontal Muro 1’, ‘Traseira Muro 1’, ‘Frontal Muro 2’, ‘Traseira Mudo 2’, ‘Costado Muro 1’ y ‘Costado Muro 2’.

“Estaba acostumado  –isto digoo en canto se refire a min– á vigorosa pintura do marplatense de adopción José Solla, de tipo costumista, coas súas barcas, os seus pescadores e a súa peculiar paisaxe –señala en ‘Viraxe ao fantástico’ el ensayista argentino César Magrini en ‘Ámbito Financiero’ de Buenos Aires–. Grande foi o meu asomo ao visitar as súas últimas obras expostas na ‘Galería Wildenstein’ e atoparme cun universo insólito, poblado de seres espectrais, de animais de fábula ou de soño, de composicións nas que a orixinalidade máis acentuada preside a todas e a cada unha das teas”. Nacido en el lugar de Castro, en Marín, en 1927, desde 1950 reside en Mar del Plata, Argentina, aunque pasa grandes temporadas en Galicia, en la villa de Bueu, donde cuenta con un ‘paseo’ con su nombre. Multipremiado, tanto en Europa como en todo América, Solla fue ‘Medalla de Oro’, pintura /II Bienal de Arte de Pontevedra.

 

Más acciones:

Crónicas de la Emigración en la red

Boletín de noticias

Si quiere recibir información actualizada de Crónicas de la Emigración, envíenos su correo electrónico.
Suscribirse al boletín

Hemeroteca