Opinión

‘Nosa Señora do Refuxio’, obra de Roberto Taboada Rivadulla

‘Nosa Señora do Refuxio’, obra de Roberto Taboada Rivadulla

Nosa Señora do Refuxio. A Divina Peregrina es el título de la magnífica obra de Roberto Taboada Rivadulla, sabio en antiguas imágenes de historias locales de Pontevedra. Espléndidamente editada por la Diputación de Pontevedra en 2017, exhibe fotografías del propio autor, así como del periódico Diario de Pontevedra, Museo de Pontevedra y ‘Centro Portugués de Fotografía’. Con la colaboración de Fátima Cores Barcia, el autor escribe a su dedicatario: “Ao meu bo amigo Arturo Hermida Sanmartín, coautor deste libro de publicación póstuma”.

“Ao pé do ‘Camiño Portugués’, no centro de Pontevedra, os camiñantes que se dirixen a Santiago de Compostela detéñense a admirar o monumental santuario da Peregrina, hoxe en día un símbolo para a cidade e toda a provincia. A característica planta en forma de cuncha de vieira da capela e a súa esbelta fachada fan que a súa figura sexa inconfundible, e a imaxe de Nosa Señora do Refuxio, A Divina Peregrina, converteuse nuhna das referencias relixiosas imprescindibles deste territorio, estendendo a súa influencia ao ámbito civil”, señala Carmela Silva Rego, presidenta de la Diputación pontevedresa.

Tras este pórtico de Silva Rego, titulado ‘Guía de peregrinos, patroa da provincia’, leemos el texto ‘Patrimonio da Boa Vila’, escrito por Xosé Leal Fariña, diputado de Cultura y Lengua de la Diputación: “Agardo que esta monografía sobre a capela serva para que a xente que non coñeza a súa historia poida ter referencias, para darlle a importancia vital que ten como patrimonio da cidade capitalina. Porque o respecto polo patrimonio debe partir sempre dun coñecemento deste e para iso se leva a cabo esta publicación”.

Abrimos las puertas del libro con “o nacemento do culto da Nosa Señora do Refuxio, A Divina Peregrina”. A continuación, aprendemos la historia de “a construcción do templo de pedra e definitivo”. Luego, la expansión de este culto y la advocación de la “Divina Peregrina”. Después, “el retablo” al igual que la “financiación”. He aquí “un momento para a Festa”. “Reclamacións” y “Autorizacións”. El historiador Taboada Rivadulla evoca los viejos documentos en el inefable tesoro del Archivo Provincial en el Museo de Pontevedra. No olvida “o momento económico cultural e artístico na rexión”. De singular estima es la evocación de los orígenes y desarrollo de la “Divina Peregrina” como “Patroa da provincia de Pontevedra”.

Más adelante, revivimos contemplando el maravilloso “Arquivo de imaxes” de la “Divina Peregrina”. Vestida con sus diferentes mantos, detallando épocas, autores y donaciones. Nos asombramos ante las esculturas de la “Virxe Peregrina”, pertenecientes a Roberto Taboada Rivadulla, el autor de esta publicación. He ahí las imágenes del Santuario. La vistosa “cartelería”, además de las seductoras “postais” en sepia y coloreadas del Santuario. Como colofón, las necesarias e imprescindibles “obras e reformas”. Avatares y evolución de los trabajos y memorables días de la Cofradía. ¡Cuánta hermosura al contemplar las estampas de la carroza que año tras año transporta en su fiesta del mes de agosto a la “Divina Peregrina”, tiernamente acompañada por los “niños peregrinos”! En último término, el valioso testimonio de la “Bibliografía”.