Opinión

‘Castelao, artista’, obra de la Diputación de Pontevedra

Isaac Otero | 13 de febrero de 2017

Castelao, artista. Os fundamentos do seu estilo (1905-1920) es el título que, bajo el rubro de “100 años de Castelao en Pontevedra”, publicó la Diputación Provincial de Pontevedra en 2016. “Este libro rematouse de imprimir o 28 de maio de 2016, día do 94º aniversario do inicio da exposición do Album Nós no Salón ‘Recreo de Artesanos’ de Pontevedra”, leemos en el colofón de este espléndido libro que recapitula la magna exposición presentada en el ‘Sexto Edificio’ del Museo de Pontevedra durante el período comprendido entre el 1º de abril y el 5 de junio del pasado año 2016.
Recuperando aquellas palabras de Castelao de que “o verdadeiro heroísmo consiste en trocar os anceios en realidades, as ideas en feitos”, Carmela Silva Rego, presidenta de la Diputación de Pontevedra, escribe en ‘Castelao, artista’, a manera de “proemio” de esta imprescindible publicación: “Todos os que temos a oportunidade de achegarnos á figura de Castelao e afondar na súa trayectoria vital, achamos algo novo, sorprendente e descoñecido. Porque dun home tan versátil e que se dedicou a disciplinas tan dispares coma a política, a escritura, a caricatura, a ilustración, a escenografía, o xornalismo, o deseño gráfico, a etnografía, a música ou o cinema, sempre hai algo novo que descubrir”.
“O ano 2016 está a ser un ano relevante non só para a provincia de Pontevedra, senón para Galiza en xeral coa conmemoración do Ano Galego das Artes dedicado a Alfonso Daniel Rodríguez Castelao”, señala Xosé Leal Fariña, diputado provincial de ‘Cultura e Lingua’ en su prólogo ‘Compañeiro Daniel’. En cuanto a los textos que se integran en esta publicación hemos de constatar el de Xosé Carlos Valle Pérez, director del Museo de Pontevedra y comisario de la exposición, cuyo título es ‘Castelao, artista: los fundamentos de su estilo (1905-1920)’. Asimismo, el de Justo Beramendi González, de la Universidad de Santiago de Compostela, titulado ‘A ideoloxía do primeiro Castelao’. A continuación, ‘Castelao, pintor, antes da exposición do ‘Album Nós’, cuyo autor es José Manuel B. López Vázquez, también perteneciente a la Universidade de Santiago de Compostela. Y el estudio, en fin, de María Victoria Carballo Calero, de la Universidade de Vigo, que lleva por título ‘Caricatura e debuxo de humor’.
Si consideramos la ‘Obra’ que se nos ofrece en esta ineludible exposición, habremos de tener en la memoria “Os fundamentos do seu estilo” y “A creación da súa propia imaxe”. Igualmente, “Os primeiros anos da súa trayectoria artística” (1905-1912) y “A Estrada e a súa contorna na obra de Castelao”. Después, “A consolidación como artista (1913-1915)” y “Os cegos na obra de Castelao”. De igual modo, “As derradeiras obras de gran formato”, “Castelao en Pontevedra (1916-1920)” y “O ‘Album Nós’ e o seu contexto (1916-1920)”.
Contemplamos, pues, entre tantas joyas artísticas reunidas, “Autocaricatura, pintando” o “Ecce Homo. Vera efigie de don Ramón María del Valle Inclán”. He aquí “Voda de Castelao e Virxinia” y “Unha festa na aldea”. Acá, “O cego de Padrenda” y “Bosquexo de cartel para O Ano Santo de 1909”. Acullá, “Torre de Guimarei”, “Rectoral” o “Apunte de un tonto de aldea”. Ante nuestros ojos, ”Caricatura de Vicente Risco”, “Caricatura de Emilia Pardo Bazán” y “Caricatura de Rey Soto”. A deslumbrante exposición, insoslayable libro de Arte Gallego.

Más acciones:

Crónicas de la Emigración en la red

Boletín de noticias

Si quiere recibir información actualizada de Crónicas de la Emigración, envíenos su correo electrónico.
Suscribirse al boletín

Hemeroteca